8 januari 2013

Ka(c)kla svart

Bastun börjar komma till de roligare skedena (för mig iallafall) då man får börja fundera på kakel och kök. (Kök i bastun? Ja, ett kombinerat vardagsrum/kök och sovrum ingår. Man kunde i princip bo i bastun... Den blir väl dryga 30 m2)
Nu är det iallafall slut på pastellfärgerna hos oss. Det är svart och vitt. Jag tror det kommer att bli läckert. Jag trodde inte att min man skulle vara lika vågad i smaken men han drev nästan på det här med mörkt mer än vad jag gjorde. Han var inne på mörkbrunt först men det blev sen svart med min hjälp. ;) Svart är alltid rätt.
Väggar

Svarta och vita väggar. En vägg blir helt svart, med en relativt svartfärgad glasdörr in till själva bastun.
En vägg blir vit (med ett stort fönster mitt i) och en vägg är vit med en svart "pelare" i mitten och sen tvättställ/lavoar mitt under pelaren.
Fjärde väggen får egentligen inget kakel. Det blir murat + eldstad för tunnan med tvättvatten + en dörr där. (Ja, både tvättvattnet + själva bastun värms med ved.)
Jag tror det kan bli riktigt läckert. :)
Det med en svart wc-stol har han dock inte riktigt övertygat mig om ännu? Svart lock kunde jag gå med på sa jag... hm.
Golv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar