4 januari 2013

Galleri Fredag med förväntningar på 2013 i fokus


 Det här med förväntningar är något som jag brukar vara försiktig med. Ni vet, inte förvänta sig för mycket - inte bli besviken. Eller förvänta sig det värsta och bli positivt överraskad. Jag är en pessimist på det området även om det blivit lite bättre med åren.

Sommarvärme

Min pojk, bästa bilden jag har på honom.

Min tös, jag ska nog få bättre bilder på henne. :)
Jag hoppas…
 
- att min stressnivå sjunker. Annars kommer det att gå illa. Nytt år och nya rutiner. Vi ska se hur länge mitt ”vägra stressa”-motto håller. (En vecka? Pessimist sa jag ju.)
- att ungarna mår bra och att det går bra för dem på dagis/skolan.
- att sommaren blir varm och skön utan sommarstormar. Förra sommaren blåste nästan bort. Några av favoriterna bland de öarna vi brukar besöka med båten fick skippas eftersom det var för långt ut på havet för vindarna som ven. (Det hade ju gått men inte varit så roligt, eller varmt för den delen.)
- att den nya familjemedlemmen ska anpassa sig till familjen och inte visa sig vara en ADHD-hund. Hittills har det gått fin-fint och hon har en jättefin personlighet. :)
- att ingen blir sjuk och att ingen dör… Får man skriva så utan att det verkar som om att jag målar fan på väggen?


Galleri fredag

Annika i Washington
Erica i Piteå
Karin på Åland
Annika utanför Umeå
Olgakatt i Skåne
Anna FT i Stockholm
Channal i Norrköping
Karin i Stockholm
Jagger
Nilla
Västmanländskan
Englundskan
Ann i Alaska
Birgitta på Lidingö
Madeleine
Myhran (Penny)
 
Förinställt inlägg.  

4 kommentarer:

  1. Så härligt med en liten valp!=) Har hon hittills haft en fin personlighet så får vi tro att den är hennes permanenta. Hoppas ni får en varm och stormfri sommar så ni kan åka till alla öarna ni vill. Och ta många promenader med de små fyrbenta, bra för blodtrycket och stressnivån.

    SvaraRadera
  2. Hoppas på en fin sommar, ja. I fjol var det mer en ingenting sommar. Kan inte säga att vädret var uselt, men det var heller inga väremböljor vid sommarstugan i Närpes.
    Men blåste gjorde det. Vi kunde inte heller ta oss ut med båten mkt.
    Kul med liten valp i familjen.
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Usch ja, det där med stress är... ja, stressande helt enkelt! ;-) Jag klarar inte av stress bra. Och det där med positiv stress har jag aldrig förstått mej på - för mej finns bara negativ stress. Jag vill också försöka "vägra stressa". Men det är svårt...

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen mig lite där, man vill inte förvänta sig för mycket, bara hoppas! :-) Ha det så bra. Hälsningar från "En pessimistisk realist, en lättsam sådan."

    SvaraRadera