16 januari 2013

Jag kan själv...

Åh dessa mornar med pojkarna. Jag tänker inte ens skriva något om det. Imorron får de iallafall kliva upp en kvart tidigare. *morr* De är söta då de sover men vi måste ju iväg.
(De är varma och mysiga då de kryper ner till mig kl 04 och är lite ledsen över att ha fallit i golvet från den egna sängen också..)

Idag ska jag och vaccinera tösen (hunden). Jag tar med båda hundarna för jag vill visa den vuxna hundens tänder. Han har lite tandsten. De verkade dock väldigt ovilliga att göra något åt det utan att söva honom, jag skall bara visa det nu. Jag vill inte att han sövs bara för tandstenen eftersom han mådde riktigt dåligt och låg och skakade av frossa under många timmar efter att han var sövd förra gången. Speciellt eftersom han är van med att borsta tänderna och man får peta honom i munnen hur som helst. (Han hade rött tandkött tidigare så jag började borsta tänderna på honom men nu brukar jag bara kolla dem nu och då, att utesluta pasta från hans mat gjorde effekt på många områden... öronproblemen försvann också.)
Jag ska be veterinären visa hur jag ska ta bort tandstenen så gör jag det själv, jag beställde "verktyget" igår. Det är tydligen inte svårt och kanske till och med lättare att göra för en som känner hunden och som hunden är lugn och trygg med.
Ja, jag vet, jag har alltid varit en "jag gör det själv" på gott och ont. Nångång i tiden funderade jag att plugga till djurskötare, för hjärnkapacitet att plugga till veterinär hade jag inte. Idag kan jag tycka att djur är bra mycket trevligare att ha och göra med än människor. Ganska ofta och gäller väldigt många faktiskt. (Ja, jag vet, jag är så asocial nuförtiden...)

Förinställt inlägg om någon undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar