28 januari 2013

Helgen som gick...

Bastun till vänster, tvättrummet till höger.
Tvättrummet.
 
Helgen har gått i sjukdomens tecken. Ungarna har varit sjuka i omgångar.
På lördagen låg äldre killen i 40 graders feber. Jag satt på soffan brevid honom och mätte febern var 10:e minut för den steg så obehagligt snabbt. Det räckte inte med en medicin utan krävdes 2 olika för att få ner febern.
På söndagen vaknade förstås minstingen med feber. Då var storebror frisk menade han, så han och jag spenderade 2 timmar i badtunnan medan pappa passade sjuklingen. Då vi kom in igen så tyckte jag att han kändes varm och han hade fortfarande feber. Eller igen. Jag vet inte, han påstod att han mådde bra.
De får stanna hemma båda två imorron.

I helgen har det hänt endel i bastun. Väggarna och bastugolvet är kaklat. (Golvet i själva tvättrummet är okaklat ännu om ni tycker att det ser lite halvklart ut..)
Vi hade arbetskraft på besök i helgen så det gick undan lite mer än vanligt.

Och jag har för första gången gjort en ugnsstek på nötkött. Det blev så otroligt lyckat så vi äter garanterat det igen!







Mer svartinspirerat. Mina nya svarta kaffemuggar!
Julpyntningen har några år slutat i april. :D

1 kommentar:

  1. Otäckt när barn får så där hög feber.
    USCH, jag minns att min tös kunde få sådana där febertoppar också. OCh då brukade jag också köra två olika febernedsättande.
    Hoppas det är bättre nu hos er.
    Mysigt med bastu!
    Idag har vi -3 och så blåååsigt här, så det hade passat bra att krypa in en bastu nu.
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera