30 november 2012

Fredagstema: Stor & liten















Mitt i skogen står ett hus, liten tomte tittar ut.. nej, hur gick den? :)  Vår bastu på klipparn i mörkret. Litet hus med stor värme - i stor skog, med stora lodjur... (Snart kan lilla jag följa deras fotspår i snön igen.)















Liten vän som kommer och lägger sig ovanpå mina ben på morronen. (Ibland kan morronen på det viset inledas redan kl 04... ) Jag är så frusen och han är så varm och jag skulle aldrig ha hjärta att skuffa bort honom.
Snart blir han stora vännen för om en vecka flyttar lilla vännen - hans lillasyster in hos oss. :) Sen blir det trångt i sängen? ;)















Känner mig väldigt liten i det här vädret, den stora snöstormen. Det har snöat snart ett dygn och det ska fortsätta ett dygn till.

Desiree i Stockholm
Annika i Washington
Erica i Piteå
Karin på Åland
Fourmom i Stockholm
Victoria i Florida
Marianne i Älmhult
Penny vid Vänern
Annika utanför Umeå
Olgakatt i Skåne
Anna FT i Stockholm
Channal i Norrköping
Karin i Stockholm
Jagger
Nilla
Västmanländskan
Christina i Kalifornien
Byfånen
Musikanta
Englundskan
Ann i Alaska

2 kommentarer:

  1. Bra och fin tolkning av stor och liten.
    Bastun säger allt
    Jag avundas er ert väder. Underbart.
    Älskar snö, och jag tycker att jag har alldeles för lite av den varan!

    SvaraRadera
  2. Fin tolkning av veckans tema! Och så mysigt med en liten valp!=)

    SvaraRadera