9 november 2012

Fredagstema - favoritrum

Jag tror jag spenderar mest tid i köket. Inte för att jag måste pga matlagning eller så, men det blir oftast så att jag blir sittandes vid köksbordet med en bok eller en tidning eller med ett glas vin... Köksbord är bra till det mesta. Där kan även stearinljusen få brinna ifred utan att fingrar eller svansar kommer för nära. (Jag lägger dem nämligen i kökslampan, men det har jag ingen bild på nu.. eller sen i köksfönstret.)
Ikväll planerar jag göra just dethär.. några tända ljus, en hyacint (om det finns av dem redan?) ett glas vin och en bok som jag påbörjat. (Tegelsten på engelska så det kan gå många glas vin.. haha)

Undrar om det finns hyacinter redan?














Desiree i Stockholm
Annika i Washington
Erica i Piteå
Karin på Åland
Fourmom i Stockholm
Victoria i Florida
Marianne i Älmhult
Penny vid Vänern
Annika utanför Umeå
Olgakatt i Skåne
Anna FT i Stockholm
Channal i Norrköping
Karin i Stockholm
Jagger
Nilla
Västmanländskan
Christina i Kalifornien
Byfånen
Musikanta
Englundskan
Ann i Alaska

5 kommentarer:

  1. Köket är verkligen ett mysigt rum.
    OCH köksbord är mkt bra att ha :-)
    Till mycket.
    Låter som om du planerade en mysig kväll.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Utan köksbord skulle man inte klara sej ;-).

    SvaraRadera
  3. Annika: Nu blev inte min kväll som planerat haha.. jag reserverade en hundvalp istället. Men ikväll så. :)

    Annika2: Jag har faktiskt levt utan köksbord i en 2:a med kokvrå och det var jättejobbigt! :(

    SvaraRadera
  4. Köket är mitt favoritrum också.=) Jag såg små hyacinter i affären häromdagen, så hoppas du fick tag på det. /Penny

    SvaraRadera
  5. Ett stycke...
    Nej tyvärr.. i min affär fanns inga ännu. :(

    SvaraRadera