3 december 2012

Mamma köper julklappar

Vaför ska mornar vara så hemska?
Hade en riktigt dålig morgon med pojkarna. Tjaffs och tjat pretty much covers it. :( Minstingen drar först på sig handskarna och sedan resten, med resultat att
a) han blir arg för att jag ber honom ta på det andra först
b) han blir arg för att han inte får på sig resten då fingrarna är begravda inuti tjocka handskar.
c) mamma blir arg. :(
Och nu har jag dåligt samvete för att jag blev arg, för de är ju bara barn. Nå de lär ju få sina stora önskade legoförpackningar till jul nu iallafall. De har önskat sig 2 stora a la 80 euro var. Mamma har dåligt samvete.

Mamma köper sin egen juklapp iår. Och jag FUSKAR! Jag får den redan på före jul! Och jag är bokstavligen som ett barn inför julaftonen.
Min julklapp ska heta Fanny! :)
Bild lånad från uppfödaren. Min vovve är den längst till höger.

Då dessa valpar föddes så hade jag egentligen tänkt ta en schnautzerflicka på 8 månader. En hemlös hund som sökte nytt hem. Men eftersom det brast i kommunikationen mellan mig och organisationen så fick jag kalla fötter. Jag skickade 3 mail och fick inget svar under 2 veckors tid. :(
(Ja, jag har fortfarande inte fått något svar! 2 månader sen snart?)

Då hörde jag med uppfödaren till dessa valpar om alla var bokade. Nej, en fanns kvar. Vilken, frågade jag med andan i halsen, för den mörka flickan hade varit min favorit från första ögonblicket. (Jag följde med denna kull från början eftersom deras föräldrar är föräldrar också till min vovve.)
Det var den mörka flickan som var kvar! Det är ju meningen att du ska ha henne, sa min kollega genast! Det tog mig 3 minuter att bestämma mig för att åka och titta på henne 2 dagar senare. Och sen var det ju kört! Jag köpte min nuvarande hund från samma ställe och han är en så underbar liten kille och kontakten med uppfödaren har varit bra hela vägen, så på den fronten hade jag inga tvivel.
Det ska bli så roligt! :)
PS. Nej den mörka är inte mamman utan en annan valp av större modell. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar