24 oktober 2012

"Grejer... ?"

Imorse backade en ryskregistrerad (?) skåpbil upp vid trappan precis då vi skulle åka. WTF tänkte jag. Det har gått en massa varningar online om ryskregistrerade bilar som ligger bakom en heldel inbrott och konstiga affärer som går ut på att låtsas reparera nåt och lura folk på pengar. Vissa har försökt röva bort hundar också. Jag bad ungarna stanna inomhus med hunden och gick ut.
Killen undrade om han var på rätt plats. "Ja, inte vet jag, knappast" svarade jag och såg säkert ut som om jag hade ett basebollträ i närheten. (En kratta fanns det i o för sig..) Jag funderade be sonen släppa ut hunden också. Han är liten men morsk.
Han visade någon estnisk faktura med vår adress på, men destovärre finns det 4 hus på samma nummer så hälften av gångerna brukar jag skicka folk vidare. "Nä det kan inte vara till oss, vad gäller saken?" Han hade nå "grejer" sa han på knagglig finska blandat med estniska. Sen ringde en klocka i bakhuvudet, det kunde vara locket till badtunnan som gubben hade beställt! "Joo, joo, tynnyri" sa killen och sken upp som en sol.
Ahaa, men då var det ju till oss han skulle. Haha. Gubben har ju beställt ett lock till badtunnan så vi ska kunna använda den i vinter. Jag riktigt såg hur killen andades ut då jag inte längre var så fientligt inställd, haha.
Hälsningar av / gör er inte besvär med att försöka mucka med mig. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar