19 december 2012

Livet är skört

Jag har följt en blogg om en cancersjuk ung kvinna i snart 1 år nu. Jag visste att det gick utför för henne och har inte vågat titta in på bloggen på ett tag även om jag via google-reader såg att den inte uppdaterades längre. Som jag anade så hade hon avlidit för någon vecka sedan.
Även om jag inte kände henne så hade jag läst hennes blogg om hennes kamp mot cancern i nästan ett år. Cancern var immun mot chemotherapy´n och tog snabbt över. 2012 tror man kanske att en ung människa har en större chans än så att vinna cancern, eller iallafall gjorde jag det.
Jag skiter i största delen av julkorten i år och betalar in en summa till något gott ändamål istället.

1 kommentar:

  1. För ett tag sen läste jag också en blogg skriven av en kvinna som hade cancer. Hon visste att hon skulle dö och hon var så ledsen över att behöva lämna sin lilla dotter. Hon skrev sitt sista inlägg bara några dagar innan hon dog - hennes anhöriga skrev då ett inlägg om att "den finaste av änglar nu har anslutit sej till himlens änglaskara". Det var så hjärtknipande. Det är nu över ett år sen hon dog men jag går ibland tillbaka till bloggen och läser lite, bara för att påminna mej själv om hur skört livet är och att man ska ta tillvara på varje dag...

    SvaraRadera