14 september 2012

Vardag

Denna fredags tema är vardag.

När jag kollade igenom de andra fredagsbloggarnas fotografier så var de till största delen väldigt fina bilder, säkert fotograferade med systemkameror.
Jag har valt en enklare linje här. Eftersom jag har fotograferat mycket i jobbet (reklam) så har intresset fått sig en liten törn och jag tycker att mobiltelefonen är roligast.
Nu har jag lagt jobbfotandet på hyllan, for now, och väntar att lusten skall återkomma så småningom, till dess leker jag med mobiltelefonen.

Min vardag alltså..

Bastubygge. Jag är mest markservice i form av mat och barnpassning.

Som sagt, mat. Oh så hemmagjord potatisgratäng är GOTT!

Till markservicen hör även gräsklippning och mattvättning...

Människans bästa vän är hunden. Oftast vill han vara nära;
-även då det är våt målfärg around...

Hoppas på ett dopp här i badbaljan framöver.


























































































De fotoglada deltagarna är:
Desiree i Stockholm
Annika i Washington
Erica i Piteå
Karin på Åland
Fourmom i Stockholm
Katarina i Malaysia
Victoria i Florida
Helena på Ljusterö
Emma i Skottland
Marianne i Älmhult
Penny vid Vänern
Cecilia i Norge
Olgakatt i Skåne
Anna FT i Stockholm
Channal i Norrköping
Karin i Stockholm
Jagger
Jenny

6 kommentarer:

  1. Nej du, i mitt inlägg idag fick min systemis vila och det blev ajfånen som fick jobba.
    Den är ju med mig hela tiden, så den fick knäppa bilderna :-)
    Din vardag ser spännande ut, är det ett sommarhus ni håller på att bygga/renovera?
    JA, det gäller att serva med god och stabbig mat för alla jobbare.

    Ha en trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. Jag äger ingen systemkamera, så alla mina foton är tagna med mobilkameran. Det är som Annika säger, den är alltid med.=) Hemmagjord potatisgratäng är ju så gott! Tack för middagstips!;-) /Penny

    SvaraRadera
  3. Hos mig är det bara mobilkameran som gäller just nu, för mitt favoritobjektiv är trasigt. Det befinner sig just nu hos farbror doktorn.

    Härligt med bastubygge, här kör vi hela-huset-bygge.

    Ha en trevlig helg och lycka till med lilla kissen!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte det gör något med mobilkamerabilder. Tycker mobilkameror är så välutvecklade nu för tiden, så de är nästan bättre än en del kompaktkameror...
    Det låter även som en jättebra idé om man känner att man börjar vara lite less på fotografering; att byta till en lite mindre prestationskamera och endast "ta kort" för att det är roligt :D
    Fina vardagsbilder du visar :D

    Hoppas du får en bra helg!
    MVH /Erica Pettersson

    SvaraRadera
  5. En badbalja skulle jag också vilja ha! Vardagslyx!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Vilket projekt! När det är klart blir det ju ännu mer lyx i vardagen med bad och bastu!

    SvaraRadera