28 september 2012

Höstkänslor

Fredagens tema är höstkänslor!
Jag är absolut inget fan av hösten! För mig är hösten regn, mörker och kyla. Jag fryser något fruktansvärt och vill campa vid kakelugnen. Jag kurar helst inomhus och det börjar lätta först i januari-februari nåt slag. Som hundägare kan jag ändå inte gå i ide helt och hållet (och är jag ute med hunden så ska det gå undan; gå, springa, cykla.. så jag håller värmen, så det funkar.)

Visst kan hösten vara vacker också, men det slutar i september. Vi är precis på väg att gå över den där magsika gränsen. Sen då träden tappar löven så har vi passerat gränsen. Sen är det bara fult kvar.

De fotoglada deltagarna är:

Ett träd som jag kör förbi på hemvägen.
Sonen med hallonskörden.
Min buske.. vad heter den nu.. arkitektens tröst?
Kvarlämnade leksaker
Löv i vattentunnan... som nu är tömd och undanstoppad.

9 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du visar.
    OCH ja, du är verkligen inte ensam om att inte gilla höst.
    HOPPAS att den blir/är vacker iaf.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med kakelugn!=) Det är nog endera eller vad gäller höst, antingen gillar man den verkligen eller absolut inte. Men för att vara någon som inte gillar höst har du verkligen fångat den med vackra foton. /Penny

    SvaraRadera
  3. Även fast din känsla är som den är;), så tar du vackra bilder av hösten i alla fall

    SvaraRadera
  4. Hösten är inte min årstid heller... Jag föredrar ljus och värme...

    SvaraRadera
  5. Alltså, vissa månader kan strykas i kalendern till förmån för två av några trevligare! Oktober och november- bort bort. Kan ta mer maj och augusti i stället!

    SvaraRadera
  6. Och jag som gillar hösten med dess alla vackra färger i naturen, fina skogsdagar (då man slipper mygg & knott) och frisk, krispig luft. Dessutom ett ständigt lyckopirr i magen eftersom det snart, snart är dags för vinter och snö!! :)

    SvaraRadera
  7. Men dina höstbilder är rasande vackra. Speciellt den sista.

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder! Så vackert ute nu, om det inte regnar! Jag har en hatkärlek till hösten! Tycker om att det är ok att få bara vara inomhus och tända ljus! Inte känna stressen med att gå ut... och jag har ju ingen hund!
    KRAM!! Anna

    ps. Tack för din fina kommentar! Blev jätteglad! ds.

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder hade du tagit i alla fall. Jag gillar hösten men inte alltid vara ute i den - det period på vädret - men mysa inne :)

    SvaraRadera