7 september 2012

Sensommar

I sista minuten hoppade jag med på "Galleri Fredag" som jag snubblade över i en nyhittad blogg. Det handlar om att man varje fredag bloggar om ett tema med tillhörande bilder (om jag har förstått saken rätt).
Den här fredagens tema är sensommar!
Jag är lite kluven till om 7:e september kan gå under namnet sensommar, men nu har de faktiskt lovat en varm vecka med sk ryssvärme. Då vindarna vänder och kommer österifrån från den ryska tundran (tundra, stäpp, same s*it but different name..?) och drar med sig hetta så brukar vi tala om ryssvärme. Det brukar vanligtvis ske i slutet av juli, men den uteblev iår och sommaren var inte speciellt het, eller ens varm... Men nu har de alltså lovat att det ska komma värme, -i september.
Jag njuter av eftermiddagssolen på terassen med en bok och fötterna uppe på räcket, gärna med en kudde bakom ryggen också, medan sönerna leker en stund innan deras blodsocker sjunker för lågt (för att de behöver en middag som jag inte har påbörjat) och börjar slåss.
Det gör mig absolut inget om jag får spendera hela septembers eftermiddagar på det här viset. Jag lovar! Och jag kan kalla det för sensommar! Jag lovar!
En kall kaffe, en bra bok, solsken... och täckena på vädring!



















Nästa veckas uppgift:
Vardag!

De fotoglada deltagarna är:
Desiree i Stockholm
Annika i Washington
Erica i Piteå
Karin på Åland
Fourmom i Stockholm
Katarina i Malaysia
Victoria i Florida
Helena på Ljusterö
Emma i Skottland
Marianne i Älmhult
Penny vid Vänern
Cecilia i Norge
Olgakatt i Skåne
Anna FT i Stockholm
Channal i Norrköping
Karin i Stockholm
Jagger
Jenny

11 kommentarer:

  1. Jättekul att du både hittat min blogg, och att du är med i temat!!
    Ryssvärme och rysskyla and what NOT!! HAHA!!
    Gillar din sensommarbild iaf.
    OCH ni kan gott behöva lite indiansommar efter den sommar vi hade då det inte ens bjöds på en enda ordentlig värmebölja (jag var hemma i sve och fin hela sommaren, så jag vet...)
    KUL att du är med i temat.
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också på lite mera värme innan höstmörkret är här... Mysig bild!

    SvaraRadera
  3. Hörde också att indiansommarn är i antågande nästa vecka.
    Jag har absolut inte någonting emot den sensommaren som kommer fastän sent:)
    We worth it!

    Ser skönt ut på bilden!

    Karin på Pettas

    SvaraRadera
  4. Hej! Det där ser ut som ett härligt sätt att tillbringa en sensommardag, definitivt! Hos mig har det blåst för mycket för att det skulle vara skönt just i dag, men jag kan ju alltid hoppas på både ryssvärme och indiansommar - det får heta vad det vill, bara det är varmt och skönt - så ska jag göra som du!

    Trevlig helg, önskar Marianne i Älmhult

    SvaraRadera
  5. Så skönt att vi äntligen fått lite värme! Håller tummarna för många fina septemberdagar.=)

    SvaraRadera
  6. Hoppet är det sista som överger en har jag hört och det stämmer nog ;) Sitta och läsa en bra bok är aldrig fel :) Hoppas sonen mår bättre! Kram

    SvaraRadera
  7. Sensommar när den är som bäst! Bra bok o kaffe ute i solen!
    Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Det ser riktigt trevligt ut på bilden. Tycker det är så avkopplande att sätta sig ner och försjunka djupt i en bra bok. Helst om man för en stund kan stänga ute hela världen :)
    Håller tummarna för att det med värmen stämmer. Tycker att vi förtjänar det efter den sommar (eller vad det nu var) som varit...
    Jag håller fortfarande hoppet uppe om att hela hösten ska bli fantastisk. Speciellt som det inte bara är årets sommar som varit dålig. Även förra hösten regnade bort...

    Hoppas att du får en jättebra helg i alla fall :D
    MVH /Erica Pettersson

    SvaraRadera
  9. Sådär ska man njuta av sensommar!!

    SvaraRadera
  10. Tusen tack för alla kommentarer. :)
    Destovärre är kvälsstidningarnas rubriker idag att värmeböljan är inställd. Istället var det kallare än någonsin imorse och jag grävde fram vantarna. Hm....

    SvaraRadera
  11. Känns inte som det blev någon brittsommar i år och hösten har väl varit så där. Vi får hoppas på fin vinter istället!

    SvaraRadera