21 september 2012

Skördetid

Trots att vi bor på en hela 3 hektar stor tomt så odlar jag inget - finns inget att skörda. Jordgubbarna och smultronen är mest bara för barnen att äta direkt från buskarna. Lite vildhallon och blåbär finns det också.
Lite plommon kom det iår för första gången men jag tror att fåglarna har haft kalas där.
Lägligt nog så läser jag en "skördebok". Jag har inte kommit så långt att jag kan säga något om den ännu - annat än att jag inte vill läsa i den om kvällen innan jag ska sova.
Lite off topic med detta ämne. Sorry. :) Men då man är dunderförkyld och sjukskriven så får det bli så.


4 kommentarer:

  1. Ingen skördetid hos dig.
    Nämen, det går ju ändå :-)
    Ond Skörd är ett bra substitut :-).
    Ha en fin helg!!

    SvaraRadera
  2. Jag odlar inte heller något...;-)

    SvaraRadera
  3. Bra tolkning av temat under omständigheterna ;)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Boken lyckdes ju t o m ha höstfärger på omslaget.=) Var sak har sin tid, har ni fullt upp med annat nu så kanske ni får tid och lust att odla längre fram. Härligt med stor tomt! Krya på dig! /Penny

    SvaraRadera