5 juni 2012

Power-woman.

Vi har fällt säkert 200 småbjörkar på vår tomt. De växer så tätt att det så gott som är omöjligt att ta sig fram där. Vi har gått igenom sisådär 1/10 av området som borde rensas upp. Gubben skulle slänga bort alltihop (ge träden åt grannen som gav dem åt fåren. Får älskar färska löv nämligen.)
Jag tyckte såklart att det var idioti att fälla träd och slänga bort dem. De minsta var 4-5 cm i diameter men de större var 15 cm i diameter. Vi eldar ju för böveln med ved!
Ja, då fick jag själv se till att kvista dem och få hem dem, för det var så lite att det ändå inte var någon idé. Ilska ger energi. Jag tog mig an uppgiften och då jag igårkväll hämtade hem andra släpvagnen med träd så stod han där paff och förvånad och bad mig ta en paus för det var så mycket ved att det motsvarar ca 1/4 av vår årsförbrukning! Det tänkte han slänga bort! *fnyser*
Jodå, fåren fick sitt. Jag har kvistat träden och grannen hämtade grenarna åt fåren. Jag tycker inte om slöseri med naturresurser. Nu gick allt åt på bästa sätt. (Och jag har fått en sjuhelsikes träning ska jag säga er...)
Bild på området ska väl gå att fixa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar