12 maj 2012

Om man har tråkigt och fryser litegrann medan man blandar till murbruk och maken murar så kan man ju få för sig att flytta björken som växer så fel att den kommer precis vid ingången till terassen och kommer att bli nerkapad.
Problemet var väl kanske att björken var lika lång som jag är. Att få loss den gick väl an, den växte på berget. Men att få en ny grop grävd, utan att själv hamna mellan gropen och björken var lite knepigt. Om vi säger som så. Jag frös iallafall inte efter det.
Fan vilka idéer jag får för mig.
Kommer mina barnbarn en vacker dag att berätta storyn om deras galna farmor som flyttade björken (som vid det laget mäter sisådär 15-20 meter) ca 10 meter bort bara för att hon tyckte att den var så fin. Vi lider ju inte precis brist på björk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar