28 juli 2012

Måste ventilera lite aggressioner...

Jag lever semesterliv även på bloggen. Sorry. :)
Jag måste bara ventilera mig litegrann nu.  För jag förstår inte och det finns verkligen folk för allt.
Jag förstår verkligen inte varför min hund inte fick busa runt med en annan hund igår. Inte för att de inte kom överens, de funkade finfint ihop. Inte för att de skulle iväg någonstans och inte hann. Inte för att platsen var olämplig. Varför då? Jo, för den andra hunden blir så trött för han har så dålig kondition! (Det är en unghund, ingen sjuk gammal hund) "Ja, men då är det väl bra att han springer" sa jag förvånat. Nej nej, sa mannen och skakade på huvudet och kopplade hunden och gick och satte sig på en stol i solen med hunden brevid sig. Herregud ändå.

Min hund är inte världens lydigaste eller världens bäst uppfostrade och jag gör många fel, men han får iallafall springa runt och busa och kondition verkar han ha. Han fick lite senare besök av en hundkompis som han fick springa runt med. Han både sprang, välte ut lite målfärg och fick en blå tass, simmade och råkade halka i havet och simmade lite till. Så han sov gott den natten. Utmattade hundar är glada hundar.

Hade önskat att jag hade en glad katt också, men han är spårlöst borta trots efterlysningar. Var och tittade på en katt som en tant trodde var våran men tyvärr. Det var nästan en kopia på våran katt men nej, det var inte rätt katt.

1 kommentar:

  1. Men galna människor!! Låt hundar få vara hundar!
    Så tråkigt att höra om er katt....

    SvaraRadera