4 juli 2012

Lite tagen efter gårdagen

Klockan är bara 10 och dagens goda gärning är gjord (så nu kan jag vara evil resten av dagen igen). Grannen saknade sin hund och kom hit och undrade om den var här. Jag hade sett hunden ett annat ställe igår så när jag gick ut med hunden så gick jag dit och javisst, där var hunden. Så jag bar hem henne för hundskrället vägrade gå. Nu efteråt (man är alltid smart efteråt som ni vet) så tänker jag att jag ju kunde ha lagt min hunds koppel på henne för min hund hade följt med iallafall. Nåwell. Ägaren blev glad och jag blev lovad en flaska champagne. ;)

Det var dock inte så smart att bära henne i den hettan (det blir en het dag idag) efter pärsen igår.
Jag försökte bota min urinvägsinfektion med tranbärssaft och apelsinjuice. Men det var en infektion av den aggressiva sorten och 24h efter den första symptomen så började jag må riktigt dålig. Ryggen värkte, jag kissade blod, magen värkte och jag blev yr och märkte själv att jag pratade väldigt osammanhängande då jag ringde gubben. Sedan märkte jag att jag hade feber också.
Såklart ska man inte bli sjuk efter kl 16 i det här landet. Allt stängde och det fanns inga läkartider någon annanstans än inne i Helsingfors centrum. Jag funderade först att vänta till följande morron men det var nog smart att åka in och få antibiotika redan igår. Infektionen var på väg mot njurarna men hade inte angripit dem ännu. Jag tänker nog efter 2 ggr innan jag försöker bota en urinvägsinfektion med hemmakonster igen. (Jag har gjort det många gånger och det har funkat, men den här gången var det något aggressivare...)
Jag är sjukskriven idag och jag känner mig väldigt matt. :(

1 kommentar:

  1. Aj, aj, AJ! Det tar så ONT att ha uvi!! Kanske du haft det i kroppen en tid och därför varit så trött? Krya på dej nu! Semestern är nära!! :D

    SvaraRadera