12 januari 2013

Oh vad jag behövde det här...

Först städade jag sönernas rum -tillsammans med dem. Oj så mycket fräschare deras rum blev så vi röjde en hylla och faktiskt la deras grejer i skåp och lådor.
Sen mat och ett glas vin. Sen rasta hela familjen på gården. De tröttnade och gick in och sen...
sen var det min lugna oas som gällde.

Jag och den äldre hunden stack iväg med sparkkälken och föret var perfekt och han visste precis hur det fungerade. Ett par tillsägelser som han lydde direkt och vi bara gled fram flera kilometer och det var precis vad jag behövde. Rensa sinnet på onödig stress, kall luft och lite motion i tystnad medan solen gick ner.
Jag hoppas verkligen att jag så småningom får båda hundarna att fungera med sparkkälke och cykel. "Du är galen" sa en kompis när jag nämnde att jag har planer att träna upp hundarna så båda två kan vara med på sparkkälken och cykeln.. (han såg framför sig mig ligga med nosen i mossan) men vi får se. (Om man kan träna hundar att leta narkotika så är väl inte det här att spjälka molekyler? Vi fick promenaderna att fungera på typ 3:e gången så de håller sin position och inte trasslar. Någolunda iallafall; hon är för fasen bara 11 veckor. Det är visserligen den äldre som gör grovjobbet.)

Dagen :(
Min nyare systemkamera la av. Error står det i displayen och den bara rasslar. Jag vet vad felet är, vissa D90 har detta fel. Måste lämnas in och uppdatera softwaren tror jag. Några hundralappar lär det väl gå på. Den är så ny så det ändå lönar sig. Men damn.. skulle precis ta en fin bild på pojkarna då den la av. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar